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A. A. Harms Professor of Engineering Physics 《Technological Forecasting and Social Change》1994,46(3)
A generic characterization of the dynamics of market penetration by technological artifacts is here formulated on the basis of entry rate and exit rate considerations. It is shown that low-order reductions lead to the biologically based logistic dynamic, which—by empirical fit—has been found to be in very good agreement with numerous specific cases. In addition to the derivational justification of the logistic for artifact market penetration, we find that but a small number of parameters are involved in these autonomous characterizations suggesting therefore that market penetration may well be reduced to a similarly small number of dominant operative processes. Some nonautonomous extensions are also discussed. 相似文献
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Professor Rolf Färe Dr. James Logan Professor C. A. K. Lovell 《Journal of Economics》1989,50(2):171-180
We are grateful to a perceptive referee for many constructive comments on an earlier version of this paper entitled The Economics of Content Protection: A Dual Approach. The usual disclaimer applies. 相似文献
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Edgar Borgenhammar 《Journal of Consumer Policy》1989,12(3):277-294
Care and treatment must as far as possible be designed and conducted in consultation with the patient, who must be informed of his state of health and of the treatment methods available. This is what the Swedish Health and Medical Services Act prescribes. This principle is in accordance with modern consumer policy, but for several reasons the patient is not an ideal buyer. Unquestionably, the system is characterized by professional dominance. The professions are supported by a cultural climate where formal complaints are exceptional. A unilateral liability insurance, the No Fault Patient Insurance, covers every patient. It pays standard amounts in the event of mishaps or malpractice without raising any questions as to who is to blame. There are 5,000 complaints per year, and roughly half of these result in payment to the patient. Lack of information about risks in diagnosis or therapy are mentioned in about 10 percent of the complaints.
Edgar Borgenhammar is Professor of Health Services Management at the Nordic School of Public Health, Box 12 133, S-402 42 Gothenburg, Sweden. 相似文献
Patientenrechte und informierte Zustimmung: schwedische Erfahrungen
Zusammenfassung Krankenbehandlung und Krankenversorgung muß so weit wie möglich in Abstimmung mit dem Patienten entwickelt und durchgeführt werden, der deshalb über seinen Gesundheitszustand und die verfügbaren Behandlungsmethoden unterrichtet werden muß. Dieses Prinzip findet sich im schwedischen Gesundheitsversorgungsgesetz. Das Prinzip entspricht moderner Verbraucherpolitik, obwohl der Patient aus verschiedenen Gründen ein schlechter Käufer ist. Das Gesundheitssystem wird von der Dominanz der Professionen, insbesondere der Ärzte gekennzeichnet. Die Situation wird durch eine kulturelle Einstellung gegenüber Ärzten stabilisiert, wonach förmliche Beschwerden die Ausnahme sind. Deshalb wurde in Schweden eine Haftpflichtversicherung für Behandlungsfehler und Arzneimittelschäden eingerichtet. Sie ersetzt jedem Patienten ohne Rücksicht auf den Verschuldensnachweis die von ihm erlittenen Gesundheitsschäden. Ungefähr 5,000 Beschwerden werden in Schweden jährlich registriert, wovon die Hälfte in Schadenersatzzahlungen an Patienten resultieren. Informationsmängel bei der Aufklärung über Diagnose- oder Therapierisiken machen 10 Prozent der Fälle aus. Weiterhin beschäftigt sich der Aufsatz mit der Notwendigkeit informierter Zustimmung des Patienten im Rahmen von klinischen Versuchen.
Edgar Borgenhammar is Professor of Health Services Management at the Nordic School of Public Health, Box 12 133, S-402 42 Gothenburg, Sweden. 相似文献